Verze pro PDA

ikonka
Přijďte na přednášku

Datum: 9. 5. 2013, autor: ikonka autora Redakce , Funkce: ikonka tisku Tisk

.. varující před předváděcími akcemi..

ilustracni obrazek

Přijďte na přednášku varující před předváděcími akcemi

 

Firem zaměřujících se na prodej na tzv. „předváděcích akcích“, akcích, které se konají mimo vlastní provozovnu prodávajícího, je celá řada. Cílovou skupinu tvoří zejména senioři. Velký počet poškozených seniorů v poradnách Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska potvrzuje, že předváděcí prodejní akce patří stále k nejproblematičtějším formám prodeje v celé České republice.


V současné době jde do kin film Šmejdi, dokument který realisticky zobrazuje praktiky prodejců na předváděcích akcích. Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska vítá každou iniciativu, která upozorní na manipulace, nátlak, ponižování a až vyloženě agresivní chování prodejců vůči seniorům. Zvláště vítáme petiční akci, která v souvislosti s touto problematikou vznikla. Petice vyzývá vládu a zákonodárce, aby zabránili nemorálnímu jednání vůči seniorům na předváděcích akcích a přijali potřebná opatření. Pod petici proti šmejdům a za zvýšení ochrany seniorů při nekalém předváděcím a podomním prodeji se podepsali všichni naši pracovníci. Abychom tuto akci maximálně podpořili, rozhodli jsme se v rámci našich stálých poraden v Ostravě a Bohumíně zřídit petiční místa, kde od pondělí 13. května až do skončení fáze sběru podpisů, pravděpodobně do konce června, mohou všichni lidé, jimž stávající situace není lhostejná, připojit svůj podpis. Petice bude k dispozici také v rámci všech výjezdních poraden Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska. Adresy a otevírací doby jednotlivých poraden jsou k dispozici na www.sos-msk.cz Veškeré podpisy se zavazujeme předat petičnímu výboru.

 

Protože nejlepším způsobem, jak nepodlehnout těmto praktikám, je na podobné akce vůbec nejezdit, věnuje Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska pozornost zejména prevenci a varování před těmito akcemi. V letošním roce probíhá v městech Moravy a Slezska cyklus přednášek ve spolupráci s Českou obchodní inspekci, inspektorát Moravskoslezského a Olomouckého kraje a městskými úřady na téma „Ochrana seniorů při předváděcích akcích a podomním prodeji“. V blízké době bychom rádi pozvali na besedu v Havířově, Chropyni, Kroměříži nebo Frenštátě p.R. Bližší informace jsou rovněž na www.sos-msk.cz. Přednáška v Kroměříži se uskuteční ve středu 15. května 2013 v 10 hodin v Klubu seniorů, Velehradská 625.


Sdružení obrany spotřebitelů dále upozorňuje, že problematický není jen způsob prodeje a chování prodejců při samotné předváděcí akci, ale záludnosti se mnohdy skrývají v textu smluv, které senioři na předváděcích akcích podepisují, často aniž by měli možnost si smlouvu přečíst, či jejímu obsahu porozumět.

 

Smlouvy jsou často formulovány tak, aby vyvolaly u spotřebitelů dojem, že je od takovéto smlouvy nemožné či nevýhodné v zákonné lhůtě 14 dnů odstoupit. SOS MaS zaslalo řadě z těchto firem výzvu ke zdržení se protiprávního jednání, či podalo podnět dozorovým orgánům. U dvou společností jsme shledali situaci natolik závažnou, že jsme přistoupili k podání žaloby k soudu, konkrétně se jedná o společnost BECK EUROPE s.r.o., dříve vystupující pod obchodním názvem BECK CZECH, s.r.o. a Reklamní společnost SENIOR s. r. o..


Při této příležitosti bychom spotřebitele rádi upozornili na praktiky firmy Petr Jurečka, J+P INTERNATIONAL z Olomouce, která se zabývá podomním prodejem olejových kamen. Přestože u tohoto způsobu prodeje má spotřebitel právo stejně jako u předváděcí akce v restauraci právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů bez uvedení důvodu a hlavně bez jakékoliv sankce, účtuje tato firma v případě odstoupení smluvní pokutu ve výši 25 procent prodejní ceny. Další problematickou společností, která v současnosti pořádá své akce v Moravskoslezském kraji je firma ATASCADERO s. r. o. z Pardubic. V poradnách jsme se setkali s případy, kdy firma po řádném odstoupení od smlouvy nekomunikuje a nevrací spotřebitelům zaplacené finanční prostředky.

Mgr. Pavel Zrna, tiskový mluvčí Městského úřadu Kroměříž

 

 

 

 

reklamni prouzek
Normalni verze