Textova verze

ikonka
Zlínskému kraji se podařil pozitivní obrat ve statistice dopravních nehod za rok 2018

Datum: 11. 6. 2019, autor: ikonka autora Redakce , Funkce: ikonka tisku Tisk

... Zlínský kraj ...

ilustracni obrazek

 

Zlínskému kraji se podařil pozitivní obrat ve statistice dopravních nehod za rok 2018

 

Rok 2018 je možno označit za zásadní pozitivní obrat v oblasti bezpečnosti silničního provozu ve Zlínském kraji. Zatímco v celorepublikovém měřítku v roce 2018 narostl (oproti roku 2017) počet lidí usmrcených na silnicích o 16 %, ve Zlínském kraji poklesl o 8 %. Obdobně příznivý obrat nastal i ve snížení počtu těžce zraněných, kdy celorepublikově stoupl o 5%, zatímco ve Zlínském kraji poklesl o 27 %. Tento výsledek posunul Zlínský kraj v mezikrajském srovnání na 8. místo ze 14. příčky, na níž se dlouho držel. Vyplývá to z vyhodnocení strategie bezpečnosti silničního provozu Zlínského kraje za rok 2018, které se dnes uskutečnilo ve Zlíně.

 

„Jsme rádi, že úsilí, které věnujeme problematice BESIP, přináší své plody a provoz na komunikacích Zlínského kraje se stává bezpečnějším. Je to důkaz, že energie a prostředky investované tímto směrem, jsou opodstatněné,“ řekl náměstek hejtmana Pavel Botek, který zodpovídá za oblast dopravy a převzal nad seminářem záštitu. Pozvání přijali specialisté z Centra dopravního výzkumu Brno, zástupci dopravní policie, starostové měst a obcí i další zainteresovaní hosté.

 

„Zlínský kraj vynaložil v roce 2018 téměř 9 milionů korun na modernizaci dětských dopravních hřišť v Holešově a ve Zlíně – Malenovicích. Dále jsme částkou přesahující jeden milion korun podpořili technická opatření na zlepšení přehlednosti přechodů pro chodce a téměř milion jsme dali na provoz a údržbu dětských hřišť. V roce 2018 bylo také 479,7 milionu korun vynaloženo na zlepšení stavu silnic a mostů v majetku Zlínského kraje,“ uvedl dále Pavel Botek s tím, že mezi nenákladnější stavby vloni patřil silniční nadjezd ve Vsetíně a rekonstrukce komunikace u Velkých Karlovic.

 

Velmi pozitivně byly odborníky z Centra dopravního výzkumu Brno hodnoceny aktivity BESIP na místních úrovních, zejména pak v Otrokovicích, které jdou svými projekty v oblasti BESIP příkladem pro další města v České republice. Tradičně vysokou úroveň so drží Valašské Meziříčí a progresivně se projevují i města Uherské Hradiště a Uherský Brod.

 

V roce 2018 bylo ve Zlínském kraji na silnicích usmrceno 22 osob, nejvíc na silnicích 1. třídy (10) a dále na silnicích 3. třídy (6 mrtvých). Nejvíc lidí zemřelo při čelní srážce s vozidlem, s chodcem a s pevnou překážkou. V posledních letech patří k problémovým lokalitám s nejtragičtějšími následky nehod tři místa na silnici I/50 v Buchlovských horách (u motorestu Samota, u Starých Hutí a u odbočky k hradu Buchlov), nebezpečný úsek je také na silnici I/49 v obci Lípa a za obcí Jarošov na silnici II/497.

 

„Dopravní specialisté se shodují na tom, že v oblasti prevence je potřeba velmi intenzivně zapracovat na používání bezpečnostních přileb. V celé České republice totiž za rok 2018 tři ze čtyř usmrcených cyklistů a 24 z 35 těžce zraněných nemělo na hlavě helmu,“ uvedl Martin Štětkář z Odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Zlínského kraje 

 

Jak vyplynulo z vyhodnocení Strategie BESIP, další aktivity je nutné primárně zacílit na opatření zaměřená na:

- nepřiměřenou rychlost

- cyklisty

- nedání přednosti v jízdě

- motocyklisty

- stárnoucí populaci

- chodce

- nesprávné předjíždění

 

Zdroj: TZ, Krajský úřad Zlínského kraje, Helena Mráčková

 

 

 

 

reklamni prouzek
Normalni verze