Textova verze

ikonka
Při rekonstrukci silnice Hlinsko – Dobrotice se uplatnila neobvyklá technologie

Datum: 17. 9. 2018, autor: ikonka autora Redakce , Funkce: ikonka tisku Tisk

... Zlínský kraj ...

ilustracni obrazek

 

Při rekonstrukci silnice Hlinsko – Dobrotice se uplatnila neobvyklá technologie

 

Při rekonstrukci silnice v úseku Hlinsko pod Hostýnem – Jankovice – Dobrotice, jejímž investorem je Zlínský kraj, se uplatnila málo obvyklá technologie Remix plus. Speciální silniční stroj, tzv. remixér, při jednom průjezdu rozehřívá vozovku, předehřátý materiál recyklované vrstvy rozpojí, promíchá s přidávanými materiály, výslednou recyklovanou směs rozprostře a předhutní. V jednom pracovním kroku do ní zároveň za horka „vtlačí“ směs nové obrusné vrstvy vozovky.

 

„Aby se remixér vyplatilo přivézt na místo a použít jej, musí být opravovaný úsek vozovky dostatečně dlouhý. Stroj totiž váží totiž kolem 50 tun, předehřívače mají hmotnost každý přibližně 20 tun. Tyto strojní sestavy pro technologii Remix jsou jen dvě v celé České republice,“ doplnil náměstek hejtmana Zlínského kraje Pavel Botek, zodpovědný za oblast dopravy.

 

„U rekonstrukce silnice mezi Hlinskem a Dobroticemi projektant navrhl technologii, kterou jsme v našem kraji na silnicích II. a III. třídy naposledy použili před 10 lety. Jde o recyklaci krytových vrstev silnice za horka technologií Remix plus. Výhodou této technologie je využití původního materiálu asfaltového krytu vozovky, který se v míchačce remixéru obohatí o materiály potřebné ke zlepšení mechanicko-fyzikálních vlastností recyklované směsi a tuto směs zpětně položí,“ popsal technologii ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

 

„Sestava strojů pro technologii Remix za horka je schopna obnovit průměrně jeden délkový kilometr jízdního pruhu vozovky za den. Ročně takto realizujeme asi půl milionu metrů čtverečních nového povrchu vozovek,“ uvedl Karel Karčmář z firmy Frekomos, s. r. o., Valašské Meziříčí, která je zhotovitelem stavby. Pro dva jízdní pruhy tříkilometrového úseku silnice II/438 mezi Hlinskem a Dobroticemi potřebovala firma asi šest dnů pracovního nasazení strojní sestavy.

 

Zdroj: TZ, Adéla Kousalová tisková mluvčí Zlínského kraje, s využitím tiskové zprávy Ředitelství silnic Zlínského kraje

 

 

 

 

reklamni prouzek
Normalni verze