Verze pro PDA

ikonka
Plošné obnovy zkvalitnily dopravu na 36 kilometrech silnic

Datum: 24. 11. 2015, autor: ikonka autora Redakce , Funkce: ikonka tisku Tisk

... Zlínský kraj ...

ilustracni obrazek

 

Plošné obnovy zkvalitnily dopravu na 36 kilometrech silnic

 

Dokončením stavebních akcí Rymice, Záhorovice a Zlín-Kostelec byl v polovině listopadu završen letošní program neinvestičních oprav silnic II. a III. třídy. S využitím prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury i Zlínského kraje bylo realizováno 13 větších staveb o celkové délce přes 19 kilometrů a nákladech kolem 100 milionů korun.

 

Práce na plošných obnovách povrchů vybraných úseků silnic II. a III. třídy zahájili zhotovitelé pro Ředitelství silnic Zlínského kraje v měsíci květnu. Kromě vlastních prostředků Zlínského kraje byl letos tento program dotován částkou 81,720 mil. Kč ze Státního fondu dopravní infrastruktury. „To nám umožnilo mnohem větší rozsah těchto prací a více úseků opravených silnic, než jsme si mohli dovolit v minulých letech,“ uvedl ředitel ŘSZK Ing. Bronislav Malý.

Přehled akcí (větší stavby)

Místo

Silnice

Okres

Délka [m]

Zaháj. 

Ukonč.

Rymice - hranice kraje ZL/OK

II/490

KM

3 725

2015

2015

Těšánky - Roštín

II/432

KM

2 409

2015

2015

Koryčany - hr. kraje (Mouchnice)

II/429

KM

948

2015

2015

Záhorovice

II/495

UH

1 750

2015

2015

Vsetín, křižovatka

III/05736, III/05737

VS

460

2015

2015

Valašská Bystřice

III/05726

VS

2 256

2015

2015

Vsetín, ul. Palackého

III/05736

VS

565

2015

2015

Lukov

II/489, III/49015

ZL

500

2015

2015

Loučka - Haluzice

III/4932

ZL

4 299

2015

2015

Oldřichovice - Salaš

III/4976

ZL

1 691

2015

2015

Boršice

II/422

UH

400

2015

2015

Nedašov

III/50736

ZL

340

2015

2015

Zlín-Kostelec

III/4911

ZL

170

2015

2015

Zeleně jsou stavby spolufinancované z prostředků SFDI

 

Kromě větších staveb uvedených v tabulce bylo během roku možno přidat ještě několik dalších kratších úseků silnic na Vsetínsku, zpravidla v návaznosti na práce obcí při rekonstrukcích kanalizace. Byly to akce Lačnov, Francova Lhota, Zděchov, Valašská Senice, Valašská Polanka, Vsetín – Horní Jasenka, Lhota u Vsetína. Díky těmto stavbám dostali motoristé v našem kraji dalších 17 kilometrů plošně obnovených vozovek, podíl ŘSZK byl na těchto akcích 6,5 milionu korun.

 

Zhotovitelem menších zakázek byly firmy Inženýrské stavby Brno (pro okres Kroměříž), Strabag (okres Uherské Hradiště), Alpine Bau (okres Vsetín) a Eurovia CS (okres Zlín). Tyto firmy uspěly v otevřeném výběrovém řízení na plošné obnovy povrchu vozovek pro období let 2014 až 2016. Na některé větší akce byla vypisována samostatná výběrová řízení. „Spolupráce se zhotoviteli byla dobrá. Výrazné problémy se nevyskytly, ty drobnější jsme řešili průběžně během staveb,“ poznamenal provozně-technický náměstek Ing. Radek Berecka.

 

Plošná obnova povrchu vozovky je metoda, kdy se pokládají na vozovky souvislé nové živičné vrstvy. Používá se tam, kde je původní vozovka v havarijním nebo nevyhovujícím stavu, ale kde není nutno zasahovat do původních konstrukčních vrstev komunikace. Zpravidla jde o odfrézování poškozených vrstev vozovky v celé její šíři, aplikaci spojovacího postřiku, položení nové vrstvy živičné obalované směsi a její dohutnění silničními válci. Takto obnovená vozovka obvykle vydrží v dobrém stavu bez nutnosti každoročních lokálních vysprávek minimálně po dobu deseti let.

 

Zdroj: TZ, Krajský úřad Zlínského kraje Renata Janečková, tisková mluvčí

 

reklamni prouzek
Normalni verze