Textova verze

ikonka
Východní Morava s rekordní návštěvností turistických cílů

Datum: 23. 1. 2015, autor: ikonka autora Redakce , Funkce: ikonka tisku Tisk

Hodnocení uplynulé turistické sezóny

ilustracni obrazek

 

Východní Morava s rekordní návštěvností turistických cílů

 

Z pohledu návštěvnosti tzv. jednodenních cílů, tj. návštěvnosti turistických atraktivit a turistických informačních center v roce 2014, zažil Zlínský kraj rekordní rok. Celková návštěvnost vzorku 38 subjektů, které sleduje Centrála cestovního ruchu Východní Moravy od roku 2008, přesáhla 2 miliony 400 tisíc osob a zvýšila se o 16 % ve srovnání s rokem 2013 a o 13 % oproti dosud nejlepšímu roku 2012.

Růst návštěvnosti se týkal prakticky všech turistických cílů. Výjimku tvoří pouze Rozhledna Františka Josefa I. na Hostýně a Vsetínský zámek, u nichž v roce 2014 probíhala rekonstrukce. Pozici nejnavštěvovanějšího turistického cíle kraje si s náskokem drží zlínská ZOO, která dosáhla nejvýraznější nárůst návštěvnost (+24 %) ve své novodobé historii a s 585 tisíci návštěvníky potvrzuje pozici mezi desíti nejnavštěvovanějšími cíli v celé ČR.

Pokračuje trend minulých let, kdy po nedávném poklesu opět roste u návštěvníků obliba historických objektů – hradů, zámků. U této skupiny cílů byl zaznamenán meziroční růst o 17 %. Takto se letošní návštěvnost těsně přiblížila dosud rekordnímu roku 2009. Návrat k dobré návštěvnosti zaznamenal kroměřížský Arcibiskupský zámek a kompletně rekonstruovaná Květná zahrada s více než 20 procentním růstem zájmu návštěvníků. Návštěvníci si oblíbili jak středověké hrady Buchlov, Brumov a Lukov, tak zámky v Buchlovicích či Vizovicích.

Poněkud odlišně se vyvíjí návštěvnost muzeí. Zde byl vloni zaznamenán růst o 10%. V této kategorii turistických cílů je loňská návštěvnost vůbec nejvyšší od roku 2008, kdy byl zahájen sběr dat. Za posledních 7 let vzrostl počet návštěvníků muzeí z 547 tisíc na loňských 746 tisíc, tedy téměř o 200 tisíc (tj. o 36 %). Pokračoval zájem o nejmodernější muzejní expozici v ČR„Princip Baťa“ v komplexu 14|15 BAŤŮV INSTITUT ve Zlíně, výborně si vedlo také Valašské muzeum v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm i Slovácké muzeum sídlící v Uherském Hradišti, spokojenost s návštěvnosti vládne také v Muzeu Kroměřížska či v Archeoskanzenu v Modré u Velehradu. Nutno říci, že hrady, zámky a muzea měly v minulém roce důležitého „spojence“ - počasí, jehož charakter návštěvnosti nahrával.

Sledovaná turistická informační centra poskytla v roce 2014 své služby téměř 590 tisícům zájemců, to je o 13 % více obsloužených, než v předchozím roce. Zde je „skokanem roku“ Turistické informační centrum Kroměříž, které zvýšilo svou výkonnost o celých 55 % a obsloužilo přes 52 tis. návštěvníků. Podobnou výkonnost vykazují informační centra Zvonice Soláň, Zlín, Luhačovice, Holešov. Nejvíce návštěvníků pak projde Městským informačním centrem a Centrem pro mládež v Uherském Hradišti – přes 108 tis.

„Výsledky návštěvnosti turistických cílů jsou povzbudivé. Ukazuje se, jak je provázán cestovní ruch s naší péčí o zachování kulturního dědictví a historického odkazu, resp., jak se prolíná podpora kultury s turistickým ruchem. Oběma těmto oblastem Zlínský kraj věnuje nemalou pozornost, která se mimo jiné projevuje na atraktivnosti regionu pro návštěvníky i místní obyvatele“, komentuje výsledky Ladislav Kryštof, člen Rady Zlínského kraje.

„V minulém roce jsme realizovali úspěšnou marketingovou kampaň s názvem „Východní Morava má jiskru“, ve které se turistická nabídka v celém spektru příležitostí odrážela. Systematicky pracujeme s turistickými informačními centry. Z pohledu návštěvnosti referenčních turistických cílů můžeme být s dopadem této kampaně i fungováním infocenter spokojeni“, dodává Dana Daňová, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy.

 

Zdroj: TZ, Východní Morava.cz

 

reklamni prouzek
Normalni verze