Textova verze

ikonka
Během léta bude vyspraveno více než 17 kilometrů silnic

Datum: 16. 6. 2011, autor: ikonka autora Redakce , Funkce: ikonka tisku Tisk

..ve Zlínském kraji..

ilustracni obrazek

Ve Zlínském kraji bude během léta vyspraveno více než 17 kilometrů silnic

ZLÍN – Přes 15 milionů korun vynaloží Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), příspěvková organizace zřizovaná Zlínským krajem, v letním období na tzv. souvislou údržbu silnic II. a III. třídy. Metodou udržovacích nátěrů nebo metodou položení mikrokoberců se tak zlepší technický stav 18 úseků krajských silnic o celkové délce 17,5 kilometru. Práce budou hrazeny z provozních prostředků ŘSZK určených pro opravy a údržbu silnic a jejich příslušenství.

„Technologie souvislé údržby představují levnější variantu zlepšování technického stavu silnic, než je jejich plošná obnova při odfrézování starého povrchu a položení nového koberce ze živičné směsi. V případě souvislé údržby se povrch vozovek uzavře položením souvislé vrstvy materiálu do tloušťky dva centimetry, takže silnice může lépe odolávat povětrnostním vlivům a zejména zimním mrazovým cyklům,“ uvedl náměstek hejtmana Jaroslav Drozd, zodpovědný za oblast dopravy.

Při použití technologie tzv. udržovacího nátěru (NUE) se na suchou vozovku nastříká asfaltová emulze a do ní se vsype a zaválcuje kamenivo o velikosti od 2 do 8 milimetrů. Na vozovce tak zůstává vrstva kameniva, která se dále dohutňuje tlakem pneumatik vozidel při běžném provozu a vytváří během tří dnů na povrchu komunikace potřebnou kompaktní vrstvu. Tento postup se při realizaci dvouvrstvého NUE opakuje a pokládá se stejným postupem druhá vrstva. Po vozovce ošetřené technologií NUE mohou automobily okamžitě jezdit. Motoristé zde však musí na několik dnů snížit rychlost na 30 kilometrů v hodině. Na to je upozorní dopravní značení. Pokud někdo tuto rychlost překročí, vzniká poměrně velké riziko odlétávání kaménků a rozbití oken jiných vozidel.

Technologie položení mikrokoberce za studena (MK) spočívá v tom, že speciální souprava nanáší na suchý povrch komunikace směs modifikované asfaltové emulze s drobným kamenivem. Ocelový rám tuto vrstvu stírá do roviny. Zatvrdnutí vyžaduje třicet až šedesát minut času, kdy na tento povrch nesmějí najíždět žádná vozidla. Silniční provoz bývá při těchto pracích usměrněn světelnou signalizací do jednoho jízdního pruhu. Tato technologie se používá na více zatížených vozovkách a v průtazích obcemi.

Zhotovitelem udržovacích nátěrů je společnost Viaservis Nový Jičín, pokládku mikrokoberců zajišťuje firma Bohemia Bitunova Jihlava.

Termín dokončení prací na souvislé údržbě silnic je stanoven na 31. srpna 2011. Tyto práce jsou spojeny jen s krátkodobými částečnými uzavírkami či omezením rychlosti, proto nejsou zveřejňovány v přehledu uzavírek na internetových stránkách ŘSZK.

V loňském roce bylo v programu souvislé údržby upraveno 11 úseků krajských silnic v délce 13,7 kilometru silnic za částku 14 milionů korun.

Přehled úseků, které projdou souvislou údržbou:

Druh technologie

Silnice

Specifikace úseku silnice

Délka (m)

NUE

II/488

Vizovice

712

NUE

III/4944

Val. Klobouky - Smolina

546

NUE

III/4395

Branky - Kladeruby

400

NUE

III/43913

Choryně

320

NUE

III/05725

Oznice

450

NUE

III/4398

Kelč - Dolní Těšice

632

NUE

III/43911

Němetice - Kelč

2 241

NUE

III/4874

Huslenky - Zděchov

2 000

NUE

III/36735

Kotojedy - Těšnovice

2 074

NUE

III/4977

Karlovice

576

NUE

II/433

Morkovice - Litenčice

130

NUE

II/433

Litenčice - Lísky

1 750

NUE

III/4983

Březová - Suchá Loz

1 870

NUE

III/43339

Litenčice - Troubky

320

MK

III/01876

Zašová

550

MK

III/01875

Veselá

270

MK

II/490

Zlín-Vršava

1 442

MK

III/43829

Tečovice

1 250

CELKEM

17 533

 

 

Zpracoval: Jan Vandík (s využitím tiskové zprávy ŘSZK)

RNDr. Sýkorová Dvorníková Gabriela

tisková mluvčí

Krajský úřad Zlínského kraje

 

 

 

reklamni prouzek
Normalni verze